Thelovestorie

Direktlänk till inlägg 14 mars 2013

Kapitel 4 - They love each other

Av Ida - 14 mars 2013 16:47

När han hade sjungit klart förklarade jag snabbt att jag var tvungen att gå hem och de försog mig och sa hejdå.

Jag gick med snabba steg genom skogen och sen till Niall. Jag gick fram till dörren och knackade på.

Han öppnade dörren och sen sa han:

"Vad gör du här?"

"Ja, det är väl snarare min fråga" sa jag surt och drog igen dörren.


Jag satte mig på första lediga stol i köket. Niall satte sig mitt emot mig och såg besviken ut. 

"Vad är det med dig?" frågade jag 

"Jag vet inte, det känndes bara så fel när jag kysste dig" sa Niall

"Jaha!" sa jag och började förstå "Men du kunde väl iallafall kunnat titta klart med oss?"

Jag sa det kanske lite väl argt för sen blev han verkligen ledsen. Det såg man.

"Ja, det borde jag ha gjort" sa han

-----Nialls perspektiv-----

Varför? Varför? Varför sa jag att det känndes fel att kyssa henne? Det var ju inte alls så. Jag tyckte att det kändes helt rätt. Men nu var chansen som bortblåst att bli ihop med henne. Hon vill alldrig bli ihop med mig efter att jag gick hem. Men istället frågade jag:

"Vill du kanske göra något någon dag?"

"Öhh, tänk själv" sa hon "Du gick utan anledning, kysste mig men vet inte varför...vad tänker du med egentligen!"

Jag ställde mig upp och sprang raka vägen in på mitt rum och smällde igen dörren. Och där satt hon, världens snyggaste tjej, helt ensam i mitt kök för att jag var för feg för att svara.

Jag hörde knackningar och öppnade dörren till mitt rum. Det första jag såg var Samantha. Hon stog i dörröppningen och log mot mig med sitt fina leénde. Hennes blonda hår hängde över axlarna.

"Du, förlåt för vad jag sa, jag blir sådär ibland när jag gillar någon..." sa hon men slutade le när hon tittade upp på mig.

"Så, du gillar mig?" sa jag blygt

"Ja, tydligen, av alla!" sa hon och log igen

"Kom och sätt dig" sa jag och pekade på sängen

Hon satte sig bredvid mig och sen berättade jag allt om mig och hon berättade allt om sig. Så nu vet vi alltom varandra. Efter 2 timmar hade vi berättat klart allt. Tillslut sa jag:

"Jag gillar dig också Sam, och det har jag alltid gjort. Ända sen vi åkte för ett år sen" 

Jag kände hur rodnaden steg på mina kinder och hon log mot mig. Jag kände sen hur jag drogs mot henne och innan jag visste om det kände jag hennes läppar mot mina. Och den här gången böjde hon sig fram för att nå mig också.   

Jag kände hennes hand i nacken och jag kände hur jag rös. Hon var bara för mysig. 

"Du är bäst" hörde jag att hon mumlade 

"Nej, du är" sa jag och kittlade henne.

"Neeej, sluta!!" skrattade hon

"Inte förns du erkänner att du är bäst!" sa jag

"Okej, jag är bäst" pep hon 

Hon satte sig upp igen och sen kom det ur mig som jag vet inte vad

"Vill du..." sen avbröt hon mig

"Ja, det vill jag!" sa hon och sen kysstes vi

"Så nu är vi ihop!" sa jag och kramade min älskade. Sen pussade jag henne på kinden som om vi vart ett par i hela våra liv.

"Ja, det är vi!" sa hon och skrattade till.

Vi gick tillbaka till Cat där alla hade slutat kolla på TV och börjat diskutera varför vi hade gått. 

-----Sams perspektiv------

Jag öppnade dörren utan att knacka som vanligt tog av mig skorna, sen gick vi hand i hand och satte oss bredvid varandra i soffan. 

"Men välkomna tillbaka!" sa Cat när vi kom in

"Tack!" sa Niall artigt

"Så varför gick ni!" frågade Louis

Eleanor puttade till Louis efter det och sen sa han "Aje, varför gjorde du så?" Men hon svarade inte.

"Jo, det är en lång historia men det kommer ni aldrig att få vet något mer om!" avslöjade jag

Efter att alla hade försökt komma på varför vi gick, men inte kommit på det så kom frågan:

" Är ni ihop eller? Ni ser så... jag vet inte, lyckliga ut.."  Det var Louis som svarade

Jag och Niall svarade på den frågan genom att kyssa varandra.

"Aww!" hörde man Louis i bakrunden innan han kysste sin egen flickvän. Zayn kysste Perrie, Liam kysste Danielle, Greg kysste Miley och Harry kramade om Cat i en vänskaplig kram.

Vi satt och pratade om allt  flera timmar och sen beslutade vi att alla skulle sova hos Cat eftersom ingen var hemma. 

"God natt älskling!" sa Zayn och pussade Perrie i pannan innan ljuset släcktes och man hörde svaga snarkningar.

---Nästa morgon----fortfarande Sams perspektiv---

Jag bestämde mig för att gå upp klockan halv nio när jag vaknade för att överraska alla med frukost. jag satte på lågt ljud på radion och sen började jag sjunga med samtidigt som jag stekte pannkakorna. Jag dansade runt medan ja plockade fram sakerna. 

Jag kände kalla händer runt midan och sen en puss i nacken, då förstog jag att det var Niall. Jag vände mig snabbt om och kysste honom lätt på munnen innan jag vände mig ióm för att inte bränna pannkakorna. När all smet var förvanlad till pannkakor ställde vi fram allt tillsammans på bordet och sen gick vi och drog av alla täcket för att de skulle vakna. Till sist kom vi till Harry och när jag drog av honom täcket såg jag tt han inte hade några kläder på sig, så jag började skratta och slängde tillbaa täcket och sprang till köket för att komma fram till Nialls varma famn. 

"Sover Harry aldrig med kläder?" frågade jag allvarligt

"Nästan aldrig" svarade Niall och skrattade 

"Det stannar mellan oss!" sa jag

"Nja, de vet jag inte" sa Niall och putade med läpparna så jag börjde mig fram och kysste honom.

Han lyfte upp mig och sen sa han:

"Okej, det stannar mellan oss om du kysser mig!" sa han och lutade huvudet framåt och jag gjode detsamma och sen kysste jag honom länge!

Applåder hördes i bakrunden och vi slutade kyssas men han bar mig fortfarande. Och där stog de alla 10 och tittade på oss.

"Hur länge har ni stått där?" frågade jag 

"Tillräckligt länge för att förstå att man kan börja älska varandra på en natt!" skrattade Louis som fick oss alla att skratta.

Vi satte os och åt frukost, Niall åt som en galning medan vi andra åt i normal takt.

"Så, vad ska vi hitta på idag?" frågade Liam

"Vi kan väl dra till stan och skriva lite aoutografer och shoppa lite!" föreslog Harry och vi andra nickade.

---------------

MER?

Hej, och förlåt om dte har tagit tid. Och jag ber om ursäkt ifall ni tycker att allt händer på samma gång men dte händer mycket mer, resan är inte slut än på ett tag. 

 

Kram xx




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 1 april 2013 20:29

Nu ser jag att ni inte vill att jag ska skriva för det är ingen som skriver att jag ska ha kvar den.    PAUSAD!!   Ingen kram.... :( ...

Av Ida - 29 mars 2013 13:25

Hej!   Nu undrar jag vad NI tycker!? Vill ni att jag ska skriva mer eller inte? För jag ser ju att det är några som har vart inne här men som inte kommenterar så jag vet ju inte längre.   Hoppas ni orkar kommentera...   ...

Av Ida - 20 mars 2013 15:36


"Tillräckligt länge för att förstå att man kan börja älska varandra på en natt!" skrattade Louis som fick oss alla att skratta. Vi satte os och åt frukost, Niall åt som en galning medan vi andra åt i normal takt. "Så, vad ska vi hitta på idag?" f...

Av Ida - 5 mars 2013 17:31

"Pax att sitta bredvid Samantha" skrek Niall när vi gick på den smala grusvägen två och två på väg hem till Cat "Tack" sa Samantha "Tack för att du vill sitta bredvid mig, men nästa gång kan du få säga det lite tystare eftersom jag går bredvid dig ...

Av Ida - 4 mars 2013 19:30

Hej alla underbara människor! <3 Jag vill gärna att ni kommenterar vad ni tycker och så. Om ni tycker att den är dålig så vet jag inte vad för jag är ganska nöjd med den här och vill inte sluta. Men om ni gillar den så får ni gärna säga det för ...

Presentation


Jag skriver den här novellen som handlar om Samantha och hennes bästa kompis Catherine. Just nu är det cheerleaders men vi får se hur länge de förblir det.


Hoppas ni läser!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards